Mindful eten

Ons lichaam kan ons perfect vertellen wanneer we eten nodig hebben. Toch laten we vooral de klok bepalen wanneer we eten. Ook over hoe we eten, wat we eten en hoeveel we eten denken we vaak niet bewust na. We hebben het druk, gaan vaak voor het gemak en zien eten als iets wat nu eenmaal moet gebeuren.
Juist omdat we het contact met ons lichaam kwijt zijn, kunnen verstoorde relaties met eten ontstaan. We eten te veel of te weinig, gaan obsessief met eten om of gaan emotie-eten.

Bewuster omgaan met eten leer je met Mindfulness; eten met bewuste aandacht voor smaken, geuren en emoties, en voor de signalen die je van je lichaam krijgt, zoals honger en verzadiging.

De integratieve psychotherapie Mindful Eten leert je bewuster en vrijer met eten omgaan, en weer van eten te genieten.

De voordelen van Mindful eten

Mindful eten heeft vele voordelen. Het helpt je om:

  • een gezond gewicht te bereiken
  • de kans op eetproblemen te verkleinen
  • controle over je eetgedrag te krijgen
  • minder obsessief met eten om te gaan
  • meer te genieten van eten!

Hoe ziet de therapie er uit?

Tijdens de therapie neem je je eetpatroon goed onder de loep met alle aandacht voor Mindfullness. Eten wanneer je bepaalde emoties of andere triggers voelt, kan je zo onder controle krijgen. Je leert je aandacht richten op je gevoelens en op de signalen van je lichaam. Heb je op bepaalde momenten werkelijk behoefte om te eten of kan die behoefte op een andere manier ingevuld worden?

Ontdek wanneer je wilt eten en hoeveel je kunt eten zonder schuldgevoel. Zo eet je minder terwijl je toch voldaan bent. Je hebt een gezond gewicht en geniet meer van eten.

Mail of bel gerust als je meer wilt weten of een afspraak wilt maken: +31 6 23 92 03 18